ישיבת ועד 19.06.2022

סיכום פגישת ועד איגוד אונקולוגי והנהלת הר"י

התקיימה ב-2 ביוני 2022

כנס (צילום: אילוסטרציה)
כנס (צילום: אילוסטרציה)

נוכחים:
ועד איגוד: רוית גבע, נאוה זיגלמן, וילי מרמשטיין, גיל בר-סלע
הנהלה הר"י: שרה ברוקר, עירית גרובס, דותן שימחוביץ, לאה וופנר

נושאים שנדנו:

  1. השלכות אפשרויות של פיצול מלא של ההתמחויות באונקולוגיה קרינתית ואונקולוגיה רפואית לשתי התמחויות שונות. על פי תקנון הר"י כל תחום התמחות זכאי להיות איגוד מקצועי ולכן פיצול מלא של המקצוע יביא בפועל לפיצול האיגוד בטווח קצר או ארוך, גם אם יהיה סיכום אחר. כמו כן, גם אם לא יהיה פיצול בפועל עכשיו, יש צורך בהקמת וועדות ייעודיות לכל מקצוע, ויצירת תקנון ייעודי לגבי גיוס כספים, הפניית משאבי האיגוד וכדומה אשר יקשו על פעילות האיגוד.

המלצת הנהלת הר"י: לשמור על התמחות אחת עד שלב א' ולא לפצל את המקצוע. ניתן לבדוק שינויים ספציפיים מול המועצה המדעית.

  • המשך הבירור בסוף המסמך.
  1. גוף מחקר של האיגוד האונקולוגי בתוך העמותה של הר"י. ניתן אישור לפעילות גוף המחקר כחלק מהעמותה. תינתן עצמאות ניהולית, בכפוף לביקורת מבקר פנים ואישור חוזים והתקשרויות על ידי האגף המשפטי. הקמת גוף המחקר תלווה על ידי עו"ד שרה ברוקר. זמן מתוכנן להתחלת פעילות בעוד חודש.
  2. הוועד עדכן לגבי התקדמות בניית המסמך של מודל ההפעלה של מכונים אונקולוגיים בישראל וצרפו של מר ודים פרמן ככלכלן מוביל לכתיבת המסמך. המסמך ישלח להנהלת הר"י להתייחסויות, לפני העברתו למשרדי הבריאות והאוצר.
  3. ניתן עדכון לוועד לגבי הסכם שעות עבודה מתמחים. המודל המתגבש הוא של 16 שעות+2, ללא סופי שבוע שיהיו במתכונת הקיימת כיום. בנתיים אין מקור תקציבי ולכן אין התקדמות.
  4. הסכמי שכר, תלויים באישור תקציב המדינה. במידה שלא יאושר תקציב, נושא ההסכם ידחה ויהיה רק מנגנון של "תיקון עיוותים".
  5. למרות הקשיים בהתקדמות נושא הסכם השכר, ניתן לקדם, כחלק מהסכם השכר הכללי נושא של הקצאת משאבים ייעודית "למניעת שחיקת הרופאים באונקולוגיה". עו"ד שרה ברוקר יחד עם וועד האיגוד , יכתבו מסמך בנושא שיוגש למשרדי הבריאות והאוצר (עם או ללא קשר להסכם השכר הכללי)
  6. וועד האיגוד האונקולוגי והנהלת הר"י יקימו פגישת עבודה אחת לחודשיים לעדכון הדדי בנושאים שוטפים. מועדים להמשך השנה ישלחו על ידי הצוות בהר"י.

כתיבת סיכום: גיל בר סלע

אישור: עו"ד לאה וופנר (מנכ"ל הר"י)

  • בבירור עם המועצה המדעית, במידה שמסלול ההתמחות מוגדר מתחילתו, ניתן שיהיו שינויים מסוימים במבנה ההתמחות עד שלב א' , למרות שעיקר התקופה צריכה להיות חופפת.
  • בבירור עם ועדת הבחינות של הר"י, ניתן לייצר שינוי בשלב א', כך ששני שליש ממנו (100 שאלות) יהיו אחידות ושליש (50 שאלות) יהיו בהתאם למסלול בו בחר המתמחה מראש.
נושאים קשורים:  ישיבת ועד
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
19.06.2022, 21:19

מדוע לשנות האונקולוגיה היא מקצוע אחד !
מה אתם חושבים שמה שקורה בארה״ב טוב ? לא!
אז תשאירו אותו כמו שהוא, דורות של אונקולוגים הצליחו ולמדו בארץ והם לא נופלים ואף עולים על אלה מאמריקה .